Wifi etecsa en cuba

Buenos días ante todo un cordial saludo desde Cuba en mi país tenemos un solo proveedor de internet wifi etecsa y yo con mucho esfuerzo y sacrificio pq los equipos aquí son súper caros logré comprar unos equipos y conectarme a etecsa pero me surge un problema tengo un naostation M2 conectado a etecsa con openwrt trabaja perfectamente hasta aquí todo bien el problema es q tengo a unos vesinos conectados también y los 2 MB q me da etecsa se dividen entre todos y es un desastre mi pregunta es con openwrt puedo hacer q cada persona se conecte independiente usando mi Nano M2 y tenga sus 2 MB les agradecería q me ayudasen con esto no soy un genio de la informática y pido ayuda pq esto sobrepasa mis conocimientos por mucho

Aquí les dejo mi wathap 54575918

3 Likes

La verdad es que no entiendo muy bien que quieres.
Si solo tienes contratado 2mb con etecsa eso es todo lo que puedes usar. OpenWRT no hace que tengas mas ancho de banda, solo puedes usar lo que tengas contratado.

Hola me gustaría saber si con openwrt puedo con un solo equipo establecer más de una conexión de estación a una wifi separando la lan en vlan para más de dos usuarios , navegar por separado y consumir los dos MB q da la wifi por separado

Please use English. Thanks.

1 Like

Hello, I would like to know how to make 4 WLANs independent in 4 VLANs, each one with its respective WAN, for the objective is that the four connections are independent from each other, we are 4 people and we need to be separated and I installed openwrt in my nanostation m2 because a friend told me that It was possible to download a video but it is to balance the load and since I am not a crack I need help if you could help me please

Thank you for translating this to English, I read your OP translated via Google.

Bad new first: Title does not represent your real question. Consider a new/edited title:

Can the Nanostation M2 be configured for (4) Wireless Vlans?

  • I don't believe you can have 4 independent WAN connections on this device even if "etecsa" sold them to you.
  • I don't think you can set a quota per user/per vlan/per ssid.
  • I don't know if / how to make 4 wireless vlans/ssid.

Now the Good News:

  • Your friend should be cooking your dinner every night w/ cervesas; explaining how to do this.
  • or setup your network for you; you provide the cervesas.

I understood what he was said, just I don't know what they really want, I think they were under the confusion that by creating different VLANs you could assign to each user a different 2mb connection to the Internet, which is not how it works.