Configure snmptrapd to receive traps on the WAN port

Hi!

I'm new to OpenWRT.

Using OpenWrt 19.07.3 on a TP-Link TL-WDR4300, connected to his WAN port I have an ADSL modem that provides the internet connection.
I
installed snmptrapd on the WDR4300 in order to receive notifications of the drop of the modem link connected to the WAN port, but I'm having trouble configuring snmptrapd, in fact I don't know where to start. Could someone give me a way?

If possible I would like to configure using the console (uci).

I need something relatively simple, recording in a local log file the date / time of all the traps that the ADSL modem sends.

I am very grateful to anyone who can help me with the task.

Sorry for my poor English.

Best regards,

Marcio

Olá!

Sou novo no OpenWRT.

Estou usando o OpenWrt 19.07.3 em um TP-Link TL-WDR4300, ligado a porta WAN dele tenho um modem ADSL que prove a conexão a internet.

Instalei no WDR4300 o snmptrapd com o objetivo de receber as notificações de queda do link do modem ligado a porta WAN, mas estou com dificuldade em configurar o snmptrapd, na verdade não sei por onde começar. Alguém poderia me dar um caminho?

Se possível gostaria de configurar usando o console (uci).

Preciso de uma coisa relativamente simples, gravar em um arquivo de log local a data/hora de todos os traps que o modem ADSL enviar.

Agradeço muito a quem puder me ajudar na tarefa.

Desculpem meu inglês precário.

Atenciosamente,

Marcio